نگــاهــی متفـــاوت بــه پروژه و کاتالوگ و اطلاعات
A Different View on projects , Catalog, Information

faradaneshjo.ir

مطالب محبوب سایت

چكيده :

تامين بهداشت روان در ميان قشر جوان و فرهيخته ي كشور وتسري سلامت در فضاي دانشگاه اهميت بسياري دارد،از آنجا كه دانشجويان را آسيب هاواسترس هاي زيادي در طول دوران تحصيل تهديد مي كند،توجه به مقوله سلامت و كاهش عوامل خطر  از اهميت زيادي برخوردار مي باشد. جامعه آماري پژوهش  ، كليه دانشجويان در مقاطع كارداني و كارشناسي به تعداد  526 نفر ،و نمونه آماري ، برابر با جامعه ،به صورت تمام شماری بوده است.گردآوري داده هااز طريق پرسشنامه ،و تحليل داده ها با توجه به آزمون هاي آماري(تحليل عاملي ورگرسيون لوجيستيك) انجام گرفته است. ميزان سلامت رواني دانشجويان با توجه به[1] (GHQ 12) نشان داد كه بيش از 10درصد دانشجويان از مشكلات روانشناختي رنج مي برند. بين  متغير ميزان سلامت روان بامتغيير ،احتمال مصرف مواد ، رابطه معنا دار وجود داشت ،يعني هر چه سطح سلامت روان افزايش يابد احتمال مصرف  مواد كاهش مي يابد(001/  = P  ،  465  =DF   ،  137/3  - = T )

.بين دومتغير سلامت روان و حمايت اجتماعي رابطه منفي معنا دار وجودداشت ،يعني هرچه ميزان حمايت اجتماعي بيشتر  شود، ميزان اختلالات فرد كاهش مي يابد(480  n=  000/  sig =  319/  r= -  ).  توان عاملي شدن داده ها ازطريق (K-M-O=.839)و معنا داري آزمون كرويت بارتلت(  B-T=.453،  DF=66 و  sig=.000) آزمون گرديد.با استخراج مقدار واريانس هر متغير، از 24عامل برازش شده با  بار عاملي بالا ، در مجموع 59درصد واريانس اعتياد  به وسيله عناصر اصلي با چرخش واريماكس و باقيمانده ها با بار عاملي تاييد مي كنند كه ،16درصد عوامل زمينه اي  ،11درصد عوامل خانوادگي  و 10درصد عوامل اجتماعي و فرهنگي و 12 درصد عوامل حفاظت كننده وحمايتي ، در پيش بيني اعتياد دانشجويان تاثير  دارد. مدل برازش شده نشان دهنده سهم بيشتر عوامل زمينه اي  وفردي در پيش بيني اعتياد افراد مي باشد، كه با اقدامات پيش گيرانه اوليه اجتماع محور  يك پارجه و هماهنگ  قابل كنترل ودرمان مي باشد . 

فهرست مطالب:

چیکده

مقدمه

مواد وروشها

يافته هاي پژوهش

عوامل زمينه اي  شامل

بحث و نتيجه گيري

فهرست منابع

توجه : تمام حقوق مطالب برای فرا دانشجو محفوظ می باشد.

  • نویسنده :
  • بازدید : 214
  • دیدگاه : 0

دانلود مقاله پیرامون هوش هیجانی

پست شماره 6
14:49 , جمعه 27 فروردين 1400

شرح مختصر : یکی از مؤلفه های روانشناسی که از دهه ۱۹۹۰ میلادی به بعد در ادبیات مدیریت به کار رفته است هوش هیجانی است. که ارتباط مستقیمی با اثر بخشی سازمان دارد و به بهبود عملکرد سازمان کمک می کند. هوش هیجانی سعی در تشریح جایگاه و تفسیر هیجانات و عواطف در توانمندیهای اساسی دارد. ، گلمن معتقد است هنگامی که سعی در توضیح دلایل اثر بخشی رهبران بزرگ داریم و درباره استراتژی و بینش قوی صحبت می کنیم، یک چیز مهمتر وجود دارد که:  «رهبران بزرگ از طریق عواطفشان کار می کنند. در مجموع باید گفت که رهبری و ریاست به معنای تسلط نیست بلکه هنر متقاعد کردن اشخاص برای کار در جهت یک هدف مشترک است. زیرا گلمن و همکارانش معتقدند رهبران که از هوش هیجانی بهره می گیرند و از رهبری هیجانی استفاده می کنند الگوی سلامتی و روابط کاری مؤثر خلق می کنند.

در نتیجه ضمن اینکه هوش هیجانی نقش مرکزی در فرایند رهبری ایفا می کند باعث تنوع در منابع قدرت می شود، از اختلالات روانی پیشگیری اولیه به عمل می آورد و باعث توانمندی انسان دربعد شایستگی های شخصی و اجتماعی می شود. با توجه به اینکه معلمین یکی از عناصر عمده در شکل گیری سازمانهای آموزشی هستند و حمایت و نگهداری معلم از مهمترین وظیفه مـدیران است و با توجه به اهمیت و ضرورت هوش هیجان که برای مدیران هر سازمان به اختصار ذکر شد، مدیران مدارس نه تنها باید نسبت به هوش هیجانی دانش آموزان و معلمان حساس باشند بلکه باید نسبت به هوش هیجان خودشان نیز حساس باشند و به استفاده درست آن توجه نمایند. در این تحقیق با توجه به اهمیت هوش هیجانی مدیر در رهبری مطلوب و با توجه به غیر قابل تفکیک بودن منابع قدرت مدیران برای رهبری آموزشی محقق به بررسی رابطه هوش هیجانی آنان با منابع قدرت می پردازیم.

فهرست :

مقدمه

بیان مسأله

تحققیات انجام شده در زمینه هوش هیجانی در ایران

مرور پیشینه هوش هیجانی در خارج

اهمیت و ضرورت

اهداف پژوهش

سوالات تحقیق

جامعه آماری

حجم نمونه وروش نمونه گیری

ابزار تحقیق

روش تجزیه وتحلیل داده ها

منابع فارسی

منابع انگلیسی

توجه : تمام حقوق مطالب برای فرا دانشجو محفوظ می باشد.

  • نویسنده :
  • بازدید : 238
  • دیدگاه : 0