نگــاهــی متفـــاوت بــه پروژه و کاتالوگ و اطلاعات
A Different View on projects , Catalog, Information

faradaneshjo.ir

مطالب محبوب سایت

پروژه ماشین سکه خرد کن با ++C‎ با تحلیل خط به خط

پست شماره 16
16:0 , جمعه 21 خرداد 1400

شرح مختصر : در این پروژه که با زبان سی پلاس پلاس نوشته شده است، الگوریتم ماشین سکه خرد کن پیاده سازی شده و فایل تحلیل کل در کنار آن قرار داده شده.

فهرست :

۱-             برای اجرای دستورات cout و cin دستورات ورودی خروجی سیستم این فایل را باید ضمیمه برنامه کرد.

۲-             برای اجرای تابع های پاک کردن صفحه نمایش clrscr() و تابع getch() نیاز است این را به برنامه ضمیمه کنیم.

۳-             تابع مرتب سازی که ورودی آن p[] ارزش اسکناس ها،n تعداد نوع سکه ها، r[] تعداد اسکناس ها.

۵-             متغیر های i و j برای for ، متغیر m‌برای کمک در جابه جایی ارزش اسناس ها،

۶-             این for از ابتدا تا انتهای آرایه را پیمایش می کند

۸-             مقدار ارزش اسکناس p[j] را در متغیر m می ریزد.

۹-             این for که در for قبلی قرار دارد از یکی بعد از اندیس for قبلی شروع می کند و تا آخر آرایه را پیمایش می کند.

۱۱-           اگر m که مقدار ارزش اسکناس را در خود دارد با مقدار اسکناس بعدی مقایسه می کند اگر m کوچکتر باشد.

۱۳-           مقدار ارزش فعلی p[i] را در m می ریزد.

۱۴-           شماره اندیس را د رمتغیر s می ریزد.

۱۵و ۱۶- جابه جایی ارزش بزرگتر به جای ارزش کوچکتر

۱۷تا ۱۹- جابه جایی تعداد اسکناس هایی که ارزش آنها جابه جا شده اند.

۲۳-           این for از ابتدا تا انتهای آرایه را پیمایش می کند

۲۴-           چاپ ارزش ها و تعداد ارزش ها جلوی آنها

۲۶-           تابع خرد کردن سکه ها با ورودی های p[]ارزش اسکناس ها،r[] برای تعداد ارزش ها،s[]‌نتیجه در آن قرار دارد،n تعداد نوع اسکناس ها، m ارزشی که می خواهیم خرد شود.

۲۸-           متغیر i وl برای forها و k برای اینکه تعداد اسکناس در آن ذخیره شود.

۲۹-           این for از ابتدا تا انتهای آرایه را پیمایش می کند

۳۱ تا ۳۴- اگر مبلغ ورودی از اسکناس های موجود کمتر باشد قابل خرد شدن نیست و چاپ پیغام مبلغ کوچک است.

توجه : تمام حقوق مطالب برای فرا دانشجو محفوظ می باشد.

  • نویسنده :
  • بازدید : 235
  • دیدگاه : 0

دانلود پروژه دفترچه تلفن پیشرفته به زبان سی شارپ

پست شماره 10
20:19 , یکشنبه 29 فروردين 1400

عنوان پروژه : دفترچه تلفن پیشرفته به زبان سی شارپ

قالب بندی C#, word

شرح مختصر : پروژه ای که در پیش روی شماست برنامه ای کوچک است به منظور مدیریت شماره تلفن های فرد. امید آن است که این پروژه ی کوچک راهنمایی باشد برای دوستان علاقه مندی که به زبان کد نویسی #C رو آورده اند.

امکانات :

  1. امکان اضافه کردن مخاطب جدید همراه با ذخیره عکس
  2. امکان ویرایش مخاطبین با عکس
  3. امکان برقراری تماس اینترنتی
  4. امکان جستوجو کردن در بین مخاطبین جستجو با نام و نام خانوادگی و شماه موبایل
  5. امکان تغییر رمز عبور برنامه
  6. پشتیبان گیری از دفترچه تلفن
  7. بازگردانی پشتیان نرم افزار
  8. ساخت کاربر جدید
  9. چاپ شماره تلفن ها
  10. راهنمای نرم افزار
  11. درباره ما

توجه : تمام حقوق مطالب برای فرا دانشجو محفوظ می باشد.

  • نویسنده :
  • بازدید : 678
  • دیدگاه : 0

دانلود پروژه مهندسی نرم افزار - سیستم مدیریت بیمه

پست شماره 9
21:55 , شنبه 28 فروردين 1400

عنوان پروژه :  مهندسی نرم افزار – سیستم مدیریت بیمه

قالب بندی :   word, Rational Rose

شرح مختصر : در جامعه اي كه همه ي ارگانها به سمت دولت الكترونيك پيش مي روند همه ي شركت ها در تلاش براي گام گذاشتن به دنياي اينترنت هستند لازم است كه همه ي شركت ها خود را با دنياي ارتباطات همگام نمايند شركت بيمه ي البرز يكي از اين شركت هاست كه سعي داشته با استفاده از كامپيوتر كار هاي خود را ساده تر و سازمان يافته تر انجام دهد شركت بيمه البرز هم اكنون يك سيستم تخصصي با central server  مي باشد ولي ما با فرض اينكه اين شركت كماكان از سيستم dos  قبلي استفاده مي كند تصميم داريم مكانيزه كردن سيستم را براي يكي از شعب اين شركت تحت windows و تحت web  انجام دهيم در ادامه بعضي از خصوصيات خود شركت ذكر خواهد شد:

Server  اين شركت central  بوده  و در تهران قرار دارد شعب مختلف اين شركت با استفاده از خطوط  adsl   و شبكه ي جهاني اينترنت به اين server   متصل مي شوند . همچنين اين شركت تحت web  بوده و مراجعه كنندگان با استفاده از اينترنت و پرداخت الكترونيك از خدمات فروش الكترونيك بهره مند شوند همچنين server  مركزي اين شركت خود به server  بيمه مركزي متصل است و تمام اطلاعات بيمه شوندگان شركتهاي بيمه در اين پايگاه نگهداري مي شود .

فهرست :

مقدمه

هدف

تعاریف،اختصار

منابع

خلاصه

موقعیت یابی

فرصتهای کسب و کار

بیان مشکلات

بیان نقاط محصول

ذینفعان و توصیفات کاربر

آمارگیری های تجاری

خلاصه ذینفعان

خلاصه کاربر

محیط کاربر

پروفایلهای ذینفعان

نام ذینفع

پروفایلهای کاربر

نام کاربر

نیازهای کاربران یا ذینفعان

رقابت و جایگزینی ها

رقبا

رقبای دیگر

مرور محصول

دورنمای محصول

خلاصه امکانات

پیش فرض ها و وابستگی ها

هزینه و قیمت ها

اجازه  و نصب

خصوصیات محصول

خصوصیاتخصوصیات دیگر

توجه : تمام حقوق مطالب برای فرا دانشجو محفوظ می باشد.

  • نویسنده :
  • بازدید : 479
  • دیدگاه : 0

دانلود پروژه مهندسی نرم افزار مدیریت فروشگاه

پست شماره 8
17:42 , جمعه 27 فروردين 1400

عنوان پروژه : مهندسی نرم افزار مدیریت فروشگاه

قالب بندی : Word, PPT, MDL

شرح مختصر : هدف این نرم افزار مدیریت جامع به اجناس و تامین رفاه مشتریان می باشد. سیستم از ۳ بخش که شامل: انباردار، کاربر (فروشنده) و مدیریت تشکیل شده است که اجناس وارده ابتدا در انبار نگه داری می شود و در صورت نیاز به فروشگاه فرستاده می شود. فروشنده مسئول نظارت بر اجناس میباشد، همچنین وظیفه ی ثبت مشتریان بر عهده ی فروشنده می باشد.فروشنده باید اطلاعات مربوط به مشتریان را در سیستم نگهداری کند.وهمچنین در صورت کسری کالا در فروشگاه اسم کالا را ثبت کند تا در وقت مطلوب از انبار به فروشگاه اضافه گردد. انباردار مسئول ثبت کالاها ی انبار می باشد و در صورت دریافت درخواست کالا از سوی فروشنده بلافاصله کالای مورد نظر را برای فروشگاه فراهم می کند و در صورت عدم وجود کالا در انبار برای مدیر درخواست خرید کالای مورد نظر را می فرستد. مدیر ناظر بر تمام اطلاعات مربوط به کالاها و مشتریان است و ماهیانه میتواند ضرر و زیان فروشگاه را محاسبه کند همچنین مدیر کالای مورد نیاز را برای انبار فراهم می کند.درضمن تنها مدیر میتواند موجودی صندوق را مشاهده کند. و قیمت کالاهارا تغییر دهد. به صورت کلی هر کدام از این بخش شامل این زیر سیستم ها می باشد:

کاربر

نمایش لیست فروش

گزارش گیری

صدور فاکتور

فروش اجناس

جستجو و مشاهده در میان لیست مشتریان

ثبت مشتریان دارای بدهی

ثبت کالاهای در صورت عدم وجود

انبار دار

ثبت کالا های وارده

ثبت کالاهای کسری در انبار

مدیریت

مشاهده کالاهای وارده

گزارش گیری مالی

محاسبه سود و زیان

تشخیص هویت فروشندگان (منظور اجازه و ساخت یک پنل کاربری برای فروشندگان)

نمایش موجودی صندوق

قیمت گذاری کالا

مشاهده فروش

مشاهده کردن کسورات فروشگاه

نمایش سود نسبت به هر کالا

توجه : تمام حقوق مطالب برای فرا دانشجو محفوظ می باشد.

  • نویسنده :
  • بازدید : 339
  • دیدگاه : 0

الگوریتم و سورس کد مسئله هشت وزیر و مقاله ( 8 وزیر )

پست شماره 7
16:42 , جمعه 27 فروردين 1400

برای افرادی که با بازی شطرنج آشنایی ندارن:مساله هشت وزیر از جمله مسائل پرمخاطب مباحث طراحی الگوریتم است. ۸  مهره وزیر رو روی صفحه شطرنجچنان بچینید که نتونن همدیگه رو تهدید کنن.

وزیر مهره ای از مهره های بازی شطرنجه که می تونه در تمامی 8 جهت هر تعداد خانه – تا زمانی که مهره ای مانع نباشه – حرکت کنه و اگه در یکی از این خانه ها مهره حریف قرار داشته باشه تهدیدش کنه.

مساله هشت وزیر :  ما مساله رو در حالت کلی در نظر می گیریم. یعنی زمانی که ابعاد صفحه شطرنج n در n و تعداد مهره ها n هستش. ( n > 3 ) روشهای مختلفی برای پیدا کردن جواب وجود داره. یکی از این روشها چیدن تصادفی مهره ها روی صفحه شطرنجه! به عبارت دیگه n مهره رو به صورت تصادفی در خانه های مختلف صفحه قرار می دیم و بررسی می کنیم که آیا شرط مساله رو برآورده می کنن یا نه؟ این روش بسیار سریع ما رو به جواب می رسونه. اما ایرادی که داره نمی شه مطمئن بود بشه به همه حالتهای چینش دست پیدا کرد. در صفحه 8 در 8 شطرنج این مساله 92 جواب مختلف داره. شما ممکنه روش تصادفی رو هزار بار به کار ببرید، اما نتونید همه 92 حالت ممکنه رو به دست بیارید. این روش زمانی مفیده که پیدا کردن یه جواب برای ما کافی باشه.

در این دسته روشها مهره ها رو یکی یکی و به صورت بازگشتی روی صفحه طوری می چینیم که مطمئن باشیم با مهره های قبلی تداخل نداره و شرط مساله برآورده می شه. معمولا از سطر اول صفحه شروع می کنیم به قرار دادن مهره ها. پر واضحه که هر سطر فقط می تونه یه مهره رو تو خودش جا بده. مهره سطر دوم رو طوری قرار می دیم که توسط مهره سطر اول تهدید نشه. برای این کار خانه های مختلفی از سطر رو می شه انتخاب کرد. برای نظم داشتن کارهامون فرض می کنیم همیشه انتخاب خانه ها از سمت چپ سطر شروع می شه. به عبارت دیگه با شروع از سمت چپ سطر اولین خانه ای که شرط رو برآورده کنه انتخاب می کنیم. به همین ترتیب سطرهای بعدی رو هم می چینیم. اگر به سطری رسیدیم که بر اساس چیدمان سطرهای قبلی هیچ خانه امنی برای مهره وجود نداشت ( یعنی همه خانه ها توسط مهره های قبلی تهدید می شدن ) یه مرحله به عقب بر می گردیم و مهره سطر قبل رو جابجا می کنیم. این کار هم با حرکت مهره به اولین خانه سمت چپ موقعیت فعلی که شرط رو برآورده کنه، انجام می شه. با ادامه دادن این روال و با جابجا کردن مهره ها به صورت منظم و بازگشتی تمامی حالتهای ممکنه به دست می یان.

برای پیاده سازی چنین الگوریتمی و تشخیص اینکه چه خانه هایی از سطر امن هستن روشهای مختلفی وجود داره. ساده ترینشون اینه که هر بار تمامی خانه هایی رو که امکان تهدید شدن از اونها وجود داره بررسی کنیم تا از قرار نداشتن مهره وزیر در اونها مطمئن باشیم. اما این روش اصلا کارا و بهینه نیست.

روش دیگه تعریف کردن صفحه شطرنج به صورت یه آرایه n در n هستش که خونه های امن و غیر امن با علامتگذاری مشخص می شن. هر بار که مهره ای رو صفحه قرار می گیره تمام خونه هایی که توسط این مهره تهدید می شن به صورت غیر امن علامتگذاری می شن. به این ترتیب می شه فهمید که هر خونه با توجه به چینش مهره های قبلی امن هست یا نه؟ اما این روش هم معایبی داره که باعث می شه به روش سوم رجوع کنیم. برای آشنایی با این معایب کافیه سعی کنید کد برنامه رو بنویسید!

در روش سوم که من ازش استفاده کردم، برای علامتگذاری خانه های امن و غیر امن از شیوه دیگه ای بهره می بریم. به این ترتیب که اقطار راست به چپ، چپ به راست و ستونها با شماره هایی مشخص می شن که کار علامتگذاری رو بسیار ساده می کنن. این روش بدون شک از کاراترین روشهای رسیدن به جواب مساله ماست. هم سرعت اجرای بالایی داره و هم حافظه مصرفی بسیار کم!

کدی که به زبان ++C درباره این مساله نوشته شده با استفاده از روش سوم تعداد جوابهای ممکن – و نه خود جوابها – برای مقادیر مختلف n رو مشخص می کنه. به عنوان مثال اگر n رو 8 وارد کنید خروجی برنامه 92 خواهد بود. توصیه می کنم برای nهای بزرگ برنامه رو امتحان نکنید! اگر n رو 16 وارد کنید بعد از گذشتن زمان زیادی عدد 14772512 روی صفحه نمایش چاپ می شه. یعنی در صفحه شطرنج 16 در 16 حدود ۱۵ میلیون حالت مختلف برای چیدمان صحیح وجود داره!!

توجه : تمام حقوق مطالب برای فرا دانشجو محفوظ می باشد.

  • نویسنده :
  • بازدید : 462
  • دیدگاه : 0